Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

Szalka Bringa

A pulzusszám

A pulzus vizsgálata az egyik legrégebben alkalmazott orvos-diagnosztikai módszer, mely a szív hallgatózásával, a vérnyomás mérésével együtt végezve, a mai napig nélkülözhetetlen része az általános betegvizsgálatnak.

Bővebben ...

Edzés és a pulzus

A pulzusszám (HR= heart rate) az egyik legérzékenyebb mutatója a szervezetünk fizikai terhelésének. Terhelés közben mért pulzusunk fontos információval szolgál az adott terhelés intenzitásáról, testünk pillanatnyi állapotáról, sőt hosszabb távon vizsgálva az adatokat az edzésmunkával elért fejlődésnek is jó mutatójává válik. Pulzusunk nyomon követése segíthet például edzés során a megfelelő tempó belövésében. Ahhoz, hogy pulzusszámunkat hatékonyan tudjuk használni edzésmunkánkban, meg kell határoznunk néhány alapvető pulzusértékünket: a maximális pulzust, a nyugalmi pulzust, valamint az aerob és az anaerob edzésmunkához használható pulzustartományokat, majd ezen adatokat be kell építenünk edzésmunkánkba.

Bővebben ...

Iránytű az alakformálás útvesztőjében (nemcsak) nőknek*

A fogyáshoz hasonlóan az alakformálás elvei is elvesznek a túl sok információ útvesztőjében.

Rengeteg információt kaphatunk személyi edzők és edzőjelöltek garmadájától a hatékony edzést illetőleg. És amikor nekikezdesz, ezek a tanácsok működnek is. Mivel mindenki betartja őket az edzőteremben, ezért senki sem kérdőjelezi meg még az olyan őskövület hiedelmeket sem, amelyek még messze azokból az időkből származtak, amikor elenyészően kevés tényleges tudásunk volt izom működéséről, erősödéséről és növekedéséről. Sajnos nem mindig a megfelelő forrásból tanuljuk amit tanulunk.

Bővebben ...

A szuper hatékony izomnövelő és alakformáló edzések titka*

Nagyon mélyen berögzült ellenállást kell letörni a súlyzós edzésekkel kapcsolatban. Rengeteg pozitív élettani hatása van a súlyzós edzéseknek. Persze ennek ellenére másképp kell nekikezdeni, ha még sohasem (vagy csak nagyon régen) edzettél súlyzókkal, különösen, ha mindemellett még túl is vagy az 50-en. Ez utóbbi esetben jó ideig a saját tested súlya is elég a fejlődéshez.

Bővebben ...

A hatékony zsírégetés*

A közhiedelem szerint a legjobb zsírégető edzésforma a kardió vagy aerob edzés. A kardió és az aerob edzés a hétköznapi szóhasználatban ugyanazt jelenti.

Leegyszerűsítve az aerob mozgás olyan közepes intenzitású mozgás, amely hosszabb ideig fenntartható, és amelynél a mozgás elvégzéséhez a megfelelő mennyiségű oxigén biztosítva van. Általában az aerob mozgás

  • különböző folyamatokkal (úgy mint az erek és kapillárisok tágulása, az érfalak erősödése, az oxigént szállító vörösvértestek termelésének fokozása, stb.) javítja a vérellátást, különösen a használatban lévő izmokét,
  • fejleszti a szívizomzatot, és
  • csökkenti a vérnyomást

Bővebben ...

A nyújtás fontossága

Szánj időt a nyújtásra, meghozza eredményét!

A nyújtás (angolul: stretching) fontossága megkérdőjelezhetetlen. Nyújtás nélkül az izmaink megrövidülhetnek, rugalmatlanná válnak és nagyobb eséllyel sérülhetünk le edzés közben és érezhetünk izomlázat testedzés után. A nyújtás alapfeltétele egy tökéletes edzésnek. Éppúgy ahogy a bemelegítést sem szabad elhagyni, a nyújtást is kötelező elvégezni minden edzés végén. Nem számít, hogy futottál, súlyzóztál, aerobikoztál, nyújtani kell.

Bővebben ...